lördag 12 augusti 2017

Port Elizabeth

Några dagari Port Elizabeth, eller närmare bestämt summerstrand utanför Port Elizabeth city. Promenader längst stranden, se solnedgången, lugna mornar och bara ta igen mig. Det var välbehövligt eftersom varje dag har varit uppbokad sedan jag klev av planet vid ankomst snart fyra veckor sedan. 

På måndag åker jag till nästa destination, Kariega Game Reserve där jag ska jobba två veckor som volontär igen.
Innan dess tänkte jag ge mig ut till havs för att spana efter valar, delfiner och hajar.














Och så måste jag påminna mig själv att köpa nya vykort, då mitt förra försök inte riktigt gick som planerat.
När jag satt på flyplatsen i Kapstaden och väntade på mitt flyg mot Johannesburg passade jag på att skriva ett par vykort. Jag köpte frimärken och skrev adresser och stoppade ner vykorten i den bruna papperspåsen jag fick med när jag köpte dem. Jag kunde inte hitta någon brevlåda så vykorten fick hänga med mig ett tag till.
Under första dagarna på min vistelse på sanctuaryt fick jag möjligheten att åka in till byn för att handla mat och dryck som jag kunde tänka mig vilja ha under följande veckor. Detta var ett perfekt tillfälle att posta mina vykort.
För att komma till saken... det räckte med att vända ryggen till sina matvaror i en kort stund för att både maten och vykorten som jag stoppat ner bland matvarorna mystiskt skulle försvinna. 
Någon stackare var väl hungrig och behövde min mat mer än vad jag gjorde och jag tänkte att personen som hittar vykorten kanske kan stoppa dem på lådan åt mig, men några veckor har gått och inga vykort verkar ha nått Sverige. Så jag får göra ett nytt försök :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar