onsdag 30 november 2016

Galen idè

Då var kemitesten jag hade idag avklarade och jag klarade båda två.  Det känns så otroligt skönt!  
Det praktiska labbet fick jag 9/10 och den teoretiska tentan var jag precis på gränsen att inte klara,  men det blundar jag för nu och är bara glad att jag fick godkänt!  :)



Denna veckan har jag knappt sovit,  jag har somnat ca 4.00 och gått upp 7.00 så jag vet inte riktigt hur min hjärna fungerar just nu. 
Jag kom hem kl 17.15 efter en fullspäckad dag,  värmde upp lite mat och sedan slog jag mig ner för att plugga till anatomiprovet som vi har i morgon.  
Men jag märker hur ögonen går i kors och ingen information stannar i huvudet. 
Så jag fick precis en galen idè... 
Min dygnsrytm denna veckan är ju redan totalt ur balans och jag behöver verkligen sova för att kunna fungera. 
Så jag tänkte att jag går och lägger mig nu (19.00) och sover 8 timmar och går sedan upp förhoppningsvis utvilad och redo att ta in massor med information om anatomiprovet vi har några timmar senare.  Det kanske inte är det bästa,  men just nu känns det som mitt enda val eftersom jag bara sitter och stirrar i mina böcker oförmögen att lära mig något. 

Jag gick förresten till Latinläraren idag också och bad om att få mitt betyg från förra testet eftersom jag var så nervös över hur det gått.  Och hon meddelade att jag klarat det med god marginal,  så det är inget jag behöver oroa mig för. 

Så idag känner jag mig som sagt lättad men trött. 
Så nu säger jag god natt!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar