tisdag 29 november 2016

Nedräkning

Idag bokade jag min flygbiljett till Sverige.  Nu är det verkligen nedräkning... 
Det är ca 2,5 veckor tills jag åker hem och jag längtar så :)

Men innan dess är det mycket som ska hinnas med.  Jag har totalt 13 prov att klara av och två presentationer.  Så vi har prov alla utom två skoldagar.  
Det blir en utmaning och man får verkligen pusha sig själv för att se vad man går för. 

Oroande tar inte bort morgondagens bekymmer,  det tar bort dagens frid. 


Presentationen som jag hade i cellbiologi igår gick jättebra. Och idag fick jag ett nytt ämne (termination of protein synthesis)  att hålla en presentation om nästa vecka.  
Den förra presentationen tog mig en och en halv dag att förbereda eftersom jag var tvungen att läsa på ordentligt innan för att kunna svara på eventuella frågor och för att kunna förklara bra.  Denna gången har jag nog inte den tiden att lägga ner tyvärr då jag har mycket annat att plugga samtidigt.  Men det blir nog bra i slutändan ändå :)

2 kommentarer: