lördag 5 november 2016

Jag måste sluta oroa mig


Jag måste sluta oroa mig för vilka ämnen som kan bli tuffa i framtiden,  vilka prov jag kanske inte kommer klara osv osv. 
Jag kanske inte kommer klara alla ämnen och prov på första försöket, jag kanske inte ens kommer klara dem alls.  Men då får jag lösa det på bästa sätt då. Oavsett hur det går för mig i framtiden så ska jag i alla fall göra mitt bästa här och nu!

*Tänk inte på vad som kan hända inom en månad.
Tänk inte på vad som kan hända inom ett år.
Fokusera endast på de 24 timmar du har framför dig och
gör vad du kan för att komma närmre där du vill vara. *

Denna veckan, framförallt helgen verkar det som i princip hälften av alla jag känner här har haft besök av nära och kära.  Undra om det är alla helgona som gör att alla saknar varandra lite extra. 
Här i Litauen verkar denna tiden på året viktig och det är många som tar en vecka ledig för att ägna tid och tankar åt sina kära. 
Klara, en tjej i andra gruppen som också kommer från Sverige hade besök av sina föräldrar som tog med lite svenskt godis. 
Ahlgrens bilar.  Yummi!  Och jag fick en hel påse av henne... Supersnällt!  Så den går jag och småäter på nu under helgen. 
Tänk att man kan sakna svenskt godis så mycket!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar