söndag 27 november 2016

Lite ledigt från studierna


Mycket trevlig kväll (natt) igår. Det blev både födelsedagsfirande och sedan nattklubb. 
Det är så trevligt att träffa alla privat i avslappnad miljö och inte bara på universitet.  Man lär känna varandra på ett helt annat sätt och kommer varandra nära. 
Tiden sprang iväg och när vi tagit taxin hem,  fixat lite pommes att äta och sedan hoppat i säng var klockan redan fem på morgonen. 

Så det blev till att sova till klockan tolv på dagen och sedan har jag ägnat hela dagen till att försöka förstå mig på, kolla på videor, läsa på internet och  göra en power point presentation om "Cellulär transport". Det är nämligen så att på måndag har jag fått uppdraget av vår lärare i cellbiologi att hålla en presentation om just transporten genom cellmembranen,  då främst om det aktiva transportsättet "vesikulär transport". 

Utöver den presentationen har jag även colloquium (prov) i Anatomi, IT, ett praktiskt prov i kemi och en omtenta i kemi eftersom jag inte klarade den teoretiska delen i kemin tidigare. Ja,  och så har vi ju lite hemuppgifter också i bland annat litauiskan och zoologin. 
Jag känner mig inte alls säker när det kommer till kemin,  det är fortfarande massa frågetecken och jag känner inte att jag har tiden jag hade behövt lägga ner på kemin. Men jag ska göra så gott jag kan och hålla tummarna att jag har tillräckligt med kunskap för att klara tentan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar