onsdag 3 maj 2017

Lång weekend


I helgen åkte jag,  Claire och Johann till Druskininkai.  Planen var att vi skulle vara där 3 nätter och åka skidor och snowboard hela helgen,  eftersom vi hade ledigt måndag 1 Maj. 
Det gick dock inte riktigt som planerat. 

Jag och Claire testade snowboard första dagen och det tog mig en del tid/kraft/energi innan jag ens fick in en teknik hur man tar sig upp från sittande,  inte det lättaste när rumpan väger bly och benmusklerna är nästan obefintliga. :P 
Men efter ett tag gick det och Claire hade redan testat sina färdigheter i backen några gånger. Johann valde skidor och begav sig till den större backen och kvar var vi i barnbacken  :)
Vid lunchtid bestämde vi att det var dags för en välbehövlig kaffepaus.  
Efter pausen gjorde Claire en rejäl vurpa och blev liggande en stund på marken. Vi tror att hon måste brutit ett revben eller sträckt en muskel ordentligt.  
Vi bestämde oss för att "checka ut" och se vart hennes smärta tar vägen. 
Det blev inget mer utförsåkande den helgen utan vi höll oss till lugnare aktiviteter för att vara på den säkra sidan. 

Vi besökte ett "Escape room" där man blir inlåst i ett rum och har en timme på sig att bryta sig ut genom att tänka logiskt och lösa vissa uppgifter. 



Det blev bowling,  biljard,  good mat och promenader.  En chans att bara koppla av och komma bort. 







På kvällarna pluggade vi tillsammans på hotellrummet och hade det allmänt trevligt. 

Efter att vi kom hem har jag lyckats dra på mig en förkylning,  halsont och feber. 
Jag ligger nedbäddad i sängen under dagarna och försöker plugga så gott det går,  jag vill inte missa lektioner och test i onödan så jag äter ett par alvedon,  tar en dusch och pallar mig iväg till universitetet och sedan raka vägen hem och ner i sängen igen.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar