onsdag 24 maj 2017

Tiden springer iväg

Tiden går så fort nu... 
Det känns som om det är tentor varje dag nästan,  det är så mycket att checka av dessa veckorna.  

De senaste dagarna har jag inte hunnit göra annat än att bara äta,  sova och plugga. 

Men man får försöka vara effektiv och plugga lite då och då under dagarna när man ändå bara har "dö-tid" och väntar på något.... I väntan på mat,  under buss/tågresor och under tiden man tar en promenad tex. 



Just nu sitter jag på Vilnius flygplats och väntar. 
Idag kommer nämligen min kära syster på besök!  Det ska blir riktigt roligt.  Detta är första gången någon hemma från Sverige hälsar på mig så jag ser såklart väldigt mycket fram emot detta! 

Jag testade idag att för första gången ta tåget till Vilnius från Kaunas. 
När jag kom till Kaunas tågstation hittade jag inte vart jag skulle köpa biljett och när jag tittar ut på perrongen ser jag att det står ett tåg där med skylt som säger Vilnius. 
Jag går ut och ser att tåget avgår om 3 minuter och jag kliver då på tåget och tänker att jag chansar att man kan köpa biljett på tåget. 
När tåget börjar rulla och personalen kommer och frågar efter biljett så förklarar jag att jag inte har någon och undrar om jag kan köpa av henne. 
Det funkade fint,  dock kunde man bara betala kontant.  Resan kostade 4.25 € (ca 40 kronor)  och det var ju tur,  för jag hade bara 5 € på mig i kontanter. 

En och en halv timme senare kliver jag av i Vilnius och letar upp en informationsdisk.  Jag frågar hur jag tar mig till flygplatsen och hon svarar att det går ett tåg om 40 min från perrong 7.
Eftersom jag har 40 minuter på mig så tänkte jag att jag går i ut från tågstationen och ser om det finns något matställe i närheten.  Då ser jag en busstation,  där buss nr.1 står med destination flygplats. 
Så jag valde att ta bussen i stället...  Den körde genom Vilnius,  passerade IKEA och rullade sedan upp mot flygplatsen.  

Så nu är jag här på Vilnius flygplats,  två timmar innan min systers plan anländer... 
Det är ju tur att man kan fördriva tiden med plugg  ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar