fredag 12 maj 2017

Ibland måste man prioritera bort det roliga...

I helgen hålls den en "Vårbal" för alla LSMU studenter,  jag hade planerat att gå och hade inköpt biljett och börjat fundera på på klänning och hår osv. 

Men idag tog jag beslutet att jag måste stå över balen. 
Hur tråkigt det än är så måste vi ibland prioritera bort vissa saker,  man kan inte alltid hinna med allt. 

Nu är det ca 3 veckor kvar av denna termin och under denna tiden ska vi hinna klämma in en hel del tentor och uppgifter. 
I Maj ska det hinnas med:
*Två Anatomi prov
*Ett Biofysik prov
*Tre labbrapporter att lämna in i Biofysik
*En embryology tenta
*Ett muntligt prov i embryology 
*En tenta i Genetik
*En presentation i Genetik. 

Sedan har jag också ett muntligt+skriftligt histologi prov att göra om,  som jag inte klarade tidigare.  Och även ett anatomiprov att göra om eftersom jag var klantig och försov mig förra veckan.  

Sedan i Juni har vi inga lektioner/föreläsningar,  utan bara slutexamens i de flesta ämnena. 
I slutet av Juni finns chans att göra om tentor som man inte fått godkänt på. 

Känns som om det kommer bli en tuff tid framöver och jag är nästan beredd på att jag inte kommer klara av allt, något kommer säkert hamna under retake week i Juni,  men jag ska göra så gott jag kan :)

Det börjar ploppa upp lite stress-plitor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar