fredag 5 maj 2017

Ingen el



Vad begränsad man blir utan elektricitet...  Jag kom hem efter att ha handlat mat på Prisma,  öppnar kylen och upptäcker att lampan inte lyser i kylskåpet.  Då testar jag taklampan,  som heller inte funkar.  
Jaha,  ingen el... 
Det är två män ute i trappuppgången och arbetar,  så jag antar att de stängt av elen.  Men då de inte pratar engelska så kan jag inte fråga hur länge jag förväntas vara utan el. Jag kanske skulle försöka kommunicera lite på min usla litauiska...  Jag börjar nämligen bli orolig över om maten i kylen står sig eller om jag ska packa med den till en vän för förvaring och för att kunna laga mig lite mat. 

Håller koll på temperaturen i kylen :)


Batteriet i min mobil är 6% och utan el är det inte lätt att ladda den,  jag testade min powerbank men den är också snart urladdad,  så det kommer jag inte långt på. 

Ja som sagt...  Man blir lite begränsad. 

Som jag sa så var jag på prisma idag och handlade och det var smockat med folk.  Köerna var extremt långa och det var nästan utplockat i hyllorna. 
Jag hittade ett butiksbiträde och frågade om de kommer att fylla på varor under dagen men jag fick till svar att de stänger butiken permanent! 
Oh noooo!  
Min svenska butik stänger!!!  :(
Jag frågade om de kommer öppna någon annanstans och hon svarade "Nej,  åtminstone inte i Litauen " ....

Det är nu utförsäljning på allt och de stänger i slutet av denna månaden... 

Why why? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar