onsdag 26 juli 2017

Det går bra nu


Andra dagen på sanctuaryt har kommit till ett slut och idag sa personalen att jag har så bra hand med djuren, så jag fick gå in i geopardernas inhägnad tillsammans med deras skötare och mata dem direkt ur handen... eller handen och handen kanske är fel att säga, jag höll i ett stoooort stycke hästkött som jag skulle släpa in en bit och sedan låta en av geoparderna kalasa på.





Mata geoparderna

Several i solnedgången

Sam, den vita lejonhanen




En av hästarna som går lös på gården


Den andra hästen som går lös

När jag var hos den unga hyenan idag var deras skötare imponerad hur bra vi kom överens så hon frågade om jag var intresserad att gå in till den stora hyenan nån dag om möjlighet finns, en chans inte alla får eftersom man inte får vara osäker eller rädd och man måste behandla dem på rätt sätt. Skötaren sa att hon tagit in voluntärer några gånger till honom, men att de varit för rädda och i princip bara stått vid staketet, men efter att hon såg mig med den lilla hyenan så trodde hon att jag skulle klara det fint. Vi får hoppas jag inte gör henne besviken. ;)

Idag var det jag som skötte morgonarbetet med assistans av Anke, den andra voluntären och det gick fint, så från och med nu kommer vi turas om med morgonarbetet och det innebär att jag får sovmorgon i morgon. Jag behöver inte vara redo att jobba förrän kl 8.30. 
Ska bli så skönt! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar