onsdag 1 mars 2017

Sjukling

Idag är det onsdag och jag har legat hemma i sängen sedan måndag morgon... 
Jag kände mig lite krasslig under natten till måndag och hade en början till huvudvärk.
Sedan under måndagen fram till förmiddagen idag har huvudvärken,  febern och illamåendet kommit och gått.  Migrän?  Jag tror det...

På grund av detta har jag inte fått så mycket pluggande gjort.  Jag har försökt sätta mig upp korta stunder för att göra klart mina labbrapporter och plugga lite anatomi.  Det har gått lite sisådär eftersom energin varit i botten och jag har haft svårt att fokusera. Tex när jag skulle göra min ena labbrapport och måla en graf så spenderade jag över en timme på att lista ut i vilken enhet jag skulle skriva på ena axeln...  Jag litade i anteckningar,  kollade igenom föreläsningsmaterial,  googlade efter tips osv innan jag upptäckte att enheten på sätt och vis redan var angiven ... Jag hade tagit en bild på apparaten (..oscilloskop..) vi använde under lektionen för att se hur grafen skulle se ut och där stod enheterna också...  Jisses...

Detta har ju gjort att jag även missat en del föreläsningar och lektioner och jag är livrädd för att halka efter!
Dessutom hade vi anatomiprov i tisdags vilket jag inte närvarade vid.  Jag hoppas verkligen att jag har rätt att göra provet vid ett annat tillfälle,  jag vet att vissa prov får man inte göra om eller göra vid annat tillfälle,  utan de betygsätter det som noll och det drar ner snittet på ditt slutbetyg.
Men jag håller tummarna att det löser sig.

Anatomiplugg


Idag känner jag mig bättre.  Jag vilade fram till eftermiddagen och tog en promenad på 20 min.  Efter promenaden var jag totalt slutkörd kändes det som.  Haha..  Men det var nog nyttigt att komma ut lite ändå. 
Nu har jag suttit och försökt jobba ikapp lite av det jag inte hunnit göra denna veckan. 

Att checka av dessa dagarna är då:
*Förbereda litauiska colloquium (muntligt prov) 
*Göra en power point presentation om förorening, miljöförstöring och utsläpp m.m 
*Läsa på om bloodet inför histologi labbet på fredag
*Jag ska försöka hinna med att kolla mer på materialet inför kursen i Sverige d9, läkemedelshantering. 
*Jag skulle även behöva kolla mer på anatomin eftersom några dagar före provet föll bort och jag känner mig inte helt förberedd. 

Så nog med skrivande här nu...   Åter till pluggandet! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar