tisdag 21 mars 2017

Helg

Helgen sprang förbi med en himla fart. 

I lördags åkte jag till katt-uställningen precis som planerat.  Jag hade med mig Claire som sällskap och eftersom hon lite då och då går brevid på en djurklinik här i Kaunas och den kliniken var på utställning  så fick vi komma lite "bakom kulisserna" och hjälpa till. 
Kliniken hade en monter där de sålde djurtillbehör och så hade de även en del katter för adoption.  Katterna var antingen hittade på gatan i dåligt skick eller inlämnade av folk. Ni anar inte hur gärna jag bara villa krama om de allihop och ta med dem hem!  
Några av katterna var så nervösa så de hade kissat i sina burar,  så jag och Claire fick ta undan dem och tvätta dem och sitta och kela en stund tills de var lugnare och kunde visas upp för eventuella "köpare". 

Katt för adoption

Katt för adoption 

Katt för adoption

Det fanns också raskatter till salu

Sedan bar det av till Jysk och vi strosade runt för att se vad de hade,  skrev ner en lista på vad vi ville köpa och gick sedan för att äta lunch.  Under lunchen diskuterade vi våra eventuella köp och sedan gick vi tillbaka till Jysk för att fynda :)
Jag beslutade mig för att köpa en garderob och en byrå eftersom min hyresvärd inte vill förse mig med mer förvaring i lägenheten. Detta beställde jag hemkörning på och då sa de att om vi ville handla annat "mindre" grejer så kör de hem allting till oss...  Det var ju det värsta de kunde säga,  för då kunde vi ju shoppa loss utan att behöva bära hem något! 

Farligt med möjlighet till hemkörning


Efter dagens shopping var jag en aning fattigare men jag var en garderob,  en byrå,  två täcken,  två kuddar, en kontorsstol, flera galgar,  några små mattor,  en tavla,  en spegel rikare :)

Senare på kvällen började vi med anatomi-presentationen och gjorde sedan klart den under söndagen.  Ca 13 timmar spenderade vi totalt på att göra den.  Och emellan det tig vi lite pauser för mat och promenad. 

Vi testade ett sushiställe som vi hört ska vara det bästa i Kaunas och vi blev inte besvikna! Sushi Masters i gamla stan...  Supergott verkligen.  Vi beställde in fyra olika rätter med 6-8 bitar i vardera och så delade vi på allt så att vi fick smaka på så många olika som möjligt.  


I helgen hanns det också med plugg i Genetik och så har jag hunnit städa lite till i lägenheten. 
Det är fortfarande kaos men det får vänta,  det blir till att prioritera studierna. 

Nu ska jag trycka ner näsan i böckerna en stund till och sedan säger jag god natt!  

Anatomiplugg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar