tisdag 28 mars 2017

Plugga plugga plugga

Ja denna helgen har jag i princip bara pluggat.  Denna veckan har vi ju nämligen prov i både Anatomi,  Histologi och Biofysik,  även presentation i Ecologi och tre labbrapporter i Biofysik att få färdigt. 
Provet i anatomi är på bakre delen av kroppen och det är väl en sisådär 200 blodkärl att lära sig namnen på,  vart de löper och vilka organ de försörjer och så klart skillnader mellan olika djur. 

På våffeldagen (vårfrudagen)  besökte jag Talutti och beställde en "liten" våffla.  


I söndags var det dags att handla mat och i stället för att gå raka vägen till prisma passade jag på att ta en längre promenad upp för berget som ligger mellan prisma och centrum.  Väl uppe på bergen vandrade jag runt och kollade hur det såg ut och sprang då på en konstskola,  på staketet utanför skolan sitter urgamla stenugglor som är handgjorda och varje uggla ser annorlunda ut.  Så det blev en kulturell runda. 
Jag försöker också få in lite motion i vardagen genom att välja promenad i stället för buss.  Dock är ju även bussresorna som ett träningspass de också,  så som chaufförerna kör så får man spänna varanda muskel för att hålla sig på benen.  








På litauiska lektionen i torsdags kände jag mig ganska bortkommen. Men jag antar att jag behöver ge det mer tid och att det faller på plats så småningom. 


Anatomiplugg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar