fredag 31 mars 2017

Blandade känslor

I morse hade vi Histologi tenta och den gick inte så bra för mig. 
Jag klarade den inte tyvärr och eftersom jag inte klarade denna teoretiska tenta så får jag inte göra den praktiska tentan nästa vecka.  Det kommer bli tillfälle i Maj att göra om tentan och då är vi ca 7 personer som kommer göra de,  några var sjuka idag och missade den och några misslyckades på tentan idag. 

Jag har blandade känslor ang misslyckandet..  En del av mig blir ledsen, irriterad och besviken på mig själv. 
Medan en annan del av mig känner att det är mänskligt...  Att vi har haft så otroligt mycket det senaste och det har varit riktigt svårt att hinna med allt.  
Jag vet att jag inte lagt tillräckligt med tid på histologin eftersom de andra ämnena (främst anatomin)  har tagit så mycket av min tid. 

De övriga testen och olika uppgifter vi haft har gått bra så vitt jag vet i nuläget.  Så nu blir det att ta nya tag och lägga upp en bra plan för de sista månaderna på terminen. 

Nu väntar en lite lugnare period och vi har inga jättestora tentor på ett tag,  nästa stora tenta blir efter lovet i April (om 3 veckor). 

Så idag tog jag, Johann och Claire en eftermiddag i centrum för att käka sushi och sedan besökte vi ett mysigt litet ställe för ett glas vin och en god efterrätt.  Vi tog också bussen till Molas för att kika runt lite och sedan hem igen. 



I morgon tänker jag ta helt ledigt från studier! 
Jag kommer plocka lite i lägenheten och titta på nån bra film och bara njuta av ledigheten!  Jag kommer dock sätta mig ner och gå igenom allt vi har framöver och försöka lägga upp en bra plan och sedan blir det åter pluggande på söndag :)

6 kommentarer:

  1. Jag förstår exakt din känsla! Men det ÄR mänskligt att inte klara allting på första försöket. Det är jobbigt, men det ordnar sig alltid i slutändan! Kämpa på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, absolut, det är ju så. Dock känns det alltid tråkigt ändå. Men jag får försöka se det positivt, nu har jag en anledning att repetera allt och då kommer jag lära mig det så mycket bättre och förhoppningsvis komma ihåg det bättre inför nästa termin och i framtiden också.
      Repetition är ju det bästa verktyget :)

      Radera
  2. Det är absolut mänskligt! Man har ju ämnen som är extra svåra... Och veckan va ju inte den bästa ;)

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Tack, jo... Det är bara hålla tummarna! :)

      Radera