söndag 28 augusti 2016

Lugn start på dagen


Igår tog jag sovmorgon. Nästan alla dagarna sedan jag kom hit har gått i ett. Saker som ska fixas, grejer att köpa till dormet, mat ska handlas, utforska området och bussar m.m
Så det var skönt med en lugn start på dagen.
På eftermiddagen hörde Freja av sig på messenger. Freja är en av de få jag haft kontakt med via nätet innan jag åkte. Vi bestämde oss för att ses och ta en lunch i stan. Sagt och gjort.
Ca 5 timmar senare var vi hemma igen. Då hade vi hunnit med en promenad längst allén i stan, en middag, vi stötte på Leonie på torget och tog sällskap med henne ner till vattnet vid slottet, vi gick och handlade på en relativt stor affär (Iki) och vi tog bussen hem.



Senare på kvällen får jag ett annat meddelande på messenger, detta från ännu en blivande student, Hannes.
Vi skriver ett tag med varandra men bestämmer oss för att ses på en gång så vi kan säga hej. Han bor i huset precis brevid mitt.
Hannes kommer över och vi sitter ett par timmar om allt och inget. Han är även så rar och hjälper mig att få igång mitt litauiska telefonnummer, Så nu funkar det också. :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar