söndag 18 juni 2017

Café plugg och kvällspromenad

Sedan jag uppdaterade här senast har det blivit lite ändringar i schemat.  Jag fick godkänt i Anatomin och kan därför andas ut lite. 
Jag sa ja till mina klasskamrater som ville flytta provet i Histologi,  så det är nu den 26/6 i stället för 29/6.
Detta innebär att jag flyger till Sverige den 28/6. 
Ser fram emot det sååå mycket. Det känns dock lite sorgligt att lämna Litauen,  som jag lärt mig tycka om. Även om det såklart varit  (är) tufft med allt pluggande så gillar jag hela situationen.  Man umgås med människor på ett helt annat sätt när man är student än när man jobbar.  
Jag gillar att bo i centrum och kunna sätta mig på ett kaffe med en kaffe,  jag gillar att på något sätt vara helt ensam här samtidigt som man är med i ett socialt community,  det är svårt att förklara men på något sätt gillar jag känslan av att rymma undan vardagen i Sverige och kunna vara helt ensam här i Litauen.  Jag har ju såklart träffat nya människor här och skaffat nya vänner.  Men det är ändå en speciell känsla som är svår att förklara.  Jag har aldrig varit mer social under hela mitt liv och ändå är jag helt ensam och jag gillar det. 

En kvällspromenad till Kaunas Slott (Kauno Pilis) 



Kaunas slott
Grön smoothie till mellanmål

Detta fick bli dagens lunch (Paprika halvor som smörgås,  pålägg vid sidan av) 

Smörgås av paprika.  Pålägg: philadelphiaost,  sallad, hårdost  mosad avokado och tomat.  


Green Café är nog ett av mina favorit ställen att sitta och plugga på

Uteserveringen på Vero Café, längst allén funkar som omväxling 

Laisvės alėja
Middag,  krämig kyckling med somrig sallad
Jag köpte en färdig grillad kyckling på "Iki" matbutik och den rensade jag och värmde upp med färskost (smak av soltorkade tomater)  och en skvätt grädde.
Åt med en somrig sallad...
Perfekt studentmat,  enkelt,  snabbt och billigt.

Detta blev ett matigt inlägg  :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar