torsdag 16 februari 2017

Skidresa

Idag är det "Independents day of Lithuania" och därför hålls inga lektioner eller föreläsningar just idag. 
Jag och Claire fick den briljanta idén att ta ledigt även fredagen och åka iväg till Polen och lära Claire att åka skidor!  Men... 
Vi är lite rädda för vår histologi lärare så vi vågar inte be om ledigt eftersom hon kanske säger nej och blir ännu tuffare mot oss efteråt. 
Det blir lite långt att åka till Polen när vi bara är lediga två dagar och Litauen har i princip inga berg alls,  därav inga skidbackar. 
Däremot har Litauen ca 2,5 timmar söder om Kaunas ett skidområde inomhus!  Så detta tänkte vi testa. 
Det är ca -2 till -5 grader och de har en stor backe med sittlift till toppen,  en snow park, och en utomhusbacke som är öppet när vädret tillåter.  
Det blir nog perfekt för Claire som är nybörjare. 
Det bästa är att du kan hyra all skidutrustning på plats,  även termobyxor och jacka osv,  vilket passar mig perfekt eftersom allt mitt finns i Sverige! 

Jag lånade lite bilder från deras hemsida för att visa hur det ser ut :)

Druskininkai

Utomhusbacken




Det finns web kameror för den som vill se oss live ;) 

Snowpark

Snowpark

Stora backen
Det kanske blir att vi hamnar i varsin sån här i slutet av helgen ;) 
Så idag ska jag se till att få lite extra pluggande gjort så att jag kan unna mig lite fri tid i helgen.  
Fast anatomiböckerna för nog följa med på resan ändå. 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar