tisdag 7 februari 2017

Lugn start på terminen

Studierna hade fortfarande inte riktigt dragit igång så hårt förra veckan. De flesta lärarna hade  introduktion och presentation av vad vi kommer att studera i respektive ämne. 
Så helgen passade jag på att ta det lugnt och på fredagen blev jag bjuden hem till Johann då han lagat mat till oss och vi delade på en flaska vin. Så trevligt att bara sitta och prata strunt och umgås.

Lördagen var det fest eftersom Julia och Hannes i klassen fyllde år.
Då jag gick och lade mig ganska sent på lördagen (söndag kl 6.00), som ni förstår så sov jag bort halva söndagen. 

Söndag kväll spenderade jag däremot ihop med Claire från klassen och Yasmine, en av Clair's vänner som är en medicinstudent på 5:e året. Vi gick till en restaurang och åt mycket god mat och dessert!



Måndag morgon drog det igång med föreläsningar och labb igen och i Anatomin börjar vi med "Respiratory System" och "Urinary System". Massor med detaljer som vanligt, men ska bli väldigt intressant. 
Litauiska-lektionerna kommer vi i fortsättningen ha på en annan plats och med bussbyte tar det ca 45 min att ta sig dit, så det känns lite segt, men det är bara 2 gånger i vecka så vi ska nog överleva. 

Förra terminen hade vi ett mycket späckat schema med lektioner/föreläsningar/labb tätt inpå varandra hela dagarna med endast 10 minuters pauser. Det var svårt att få till en bra rutin för mat osv och man var nästan tvungen att ta mig sig något lätt att äta under dagen.
Denna terminen ser det däremot annorlunda ut. Jag gillar vårt schema som har långa uppehåll mitt under dagen och dagarna är heller inte så långa. 
Det är detta schema vi kommer ha fram till slutet av April, sedan görs visa ändringar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar