lördag 11 februari 2017

Egenstudier

Pang sa det! och så var det full fart med studierna igen... :)

Denna helgen (och början på nästa vecka) har jag en del att checka av:

*Labbrapport i Biofysik ska göras
*Presentation i Litauiska (gjord, men måste göras om) 
*Plugga Anatomi, Respiratory system + Urinary System
*En hel del hemuppgifter i Litauiskan
*Börja på en presentation i Ecology som ska hållas en gång i månaden
*Plugga Histologi, läraren har quiz varje labb och om vi inte klarar det ser hon det som frånvaro eftersom vi inte är pålästa på ämnet.
*Läsa igenom material inför veckans föreläsningar så att jag har lite förkunskap innan jag dyker upp på föreläsningen. Om jag sitter där som ett frågetecken och inte vet vad läraren pratar om så ger det mig ingenting.

En del har jag redan börjat med, men resten ska jag försöka beta av i kväll och i morgon. Det bästa är om jag får det gjort under helgen, så att jag har veckodagarna fria eftersom man aldrig vet om vi får fler stora uppgifter under veckans gång som vi har nån dag på oss att göra.

Promenad genom gamla stan igår


I går träffade jag Toivo från Medicin, han hade ett ärende till veterinärcampus så jag visade honom biblioteket och vi tog en lunch i den lilla restaurangen som ligger i närheten.

Senare på kvällen bliv det lite plugg och sedan videosamtal med kära syster och mor i Sverige!

Internationella pizzadagen

Gratis (för)efterrätt 


Här om dagen var det ju nationella Pizza dagen och vad passar väl inte bättre än att gå ut och käka just pizza då?!
Jag och Claire tog en lång promenad och besökte PJazz restaurangen som ligger en bit utanför centrum, jag måste säga att de har nog de godaste pizzorna i stan på just denna restaurang (PJazz inne i centrum är också okej men inte alls lika goda).  Vi gick till Lidl för att kolla deras utbud och gjorde sedan några ärenden i stan.  6 timmar senare var jag hemma igen och kylan hade gjort min hud så öm så varmduschen jag tog kändes nästan som en mardröm :P

Väntan på bussen till morgonens litauiska lektion. 


Nu ska jag ta en liten promenad och sedan hem till Freja och Klara på en fika, det ska bli kul att se deras nya lägenhet!

Visst har jag alltid sett mig själv som en social person (med en period på ett par år som undantag)  men jag har nog aldrig haft ett så socialt liv som nu under studietiderna. :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar