torsdag 15 december 2016

Ups

Jag pluggade massor inför kemin som vi hade prov på igår och la mest energi på det jag tyckte var svårast. 
När vi fick provet kände jag på en gång att detta blir svårt!  Ingenting som jag plugat på som en tok kom på provet utan bara saker som jag bara kunde lite halvdant och en fråga som jag inte hade en aning om. 
Så jag klarade inte provet och efter att läraren rättat det sa hon till mig "du behöver göra omprov... Hmm ... Kom till mig i morgon, Torsdag".
Det uppfattade ju jag som att jag skulle komma till henne för att hon skulle förklara något för mig ang kalkulationerna eller liknande som hon gjorde senast.  Och hon hade tidigare under veckan sagt att "retake" är på fredagen.  
Så jag ägnade gårdagen till att plugga inför Anatomin och Latinen som vi hade prov på idag.  Och sen gick jag till Kemi-läraren för att få lite extra förklaring...  Trodde jag...  Haha. 
Nej hon slänger upp ett nytt prov på bordet...  Och jag som inte plugat något extra på kemin sedan dagen innan då jag misslyckades med testet. 
Men det var ju bara hålla god min och slå mig ner och göra provet. 
Detta provet hade andra frågor och dessa frågor kunde jag svara på relativt bra.  Så jag klarade förvånande nog detta prov.  
Anatomin och Latin fick jag också godkänt på...  Så nu är det bara två prov kvar att göra denna veckan!  Sååå skönt! 


2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Kan du inte förklara hur du kom in på utbildningen utan att antagningsprovet inte blev godkänt? Hur gick antagningen till? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Och tack :)
      Jag vet inte så mycket mer i detalj hur antagningsprocessen gick till än vad jag beskrev i ett av mina första inlägg, så jag länkar dit.

      http://vetstudentkaunas.blogspot.se/2016/06/provdagen.html?m=0

      Men sammanfattningsvis blev jag antagen eftersom de resonerade att jag jag inte var långt ifrån att klara provet, men att mina kunskaper var goda med tanke på att jag pluggat en så kort tid före provdagen och att de trodde att jag skulle hinna plugga mer innan skolstart för att underlätta för mig själv. Och så hänger antagligen inte bara på provet, utan intervju, ansökningsmaterial och personlig lämplighet osv.
      Men som sagt, mer i datalj om hur de resonerade och vad de diskuterade vet jag inte så jag kan tyvärr inte ge ett bättre svar än det.

      Radera