måndag 12 december 2016

Distriktsveterinärerna


I går började jag friskna till igen och jag är nu feberfi och bara lite snuvig. Men att jag varit sjuk har inte fått sätta stopp för pluggandet såklart. I helgen har det inte blivit lika mycket pluggande som jag hade planerat men jag hänger inte läpp för det,  man kan inte vara på topp hela tiden. 


I fredags kväll hade några studenter ordnat med att personal från Distriktveterinärerna i Sverige kom till vår skola och presenterade sitt jobb. 
Jag är så glad att jag valde att gå på detta eftersom det kännts så tungt ett tag med allt pluggande och alla tentor som ligger ganska tätt och dessa tjejer kom med massa energi och glädje över sitt yrkesval. 
Detta gav mig ny motivation och jag påmindes om varför jag är här och kämpar!  De pratade om arbetsmöjligheter i Sverige,  skillnad mellan olika län och orter vad gäller fördelning av djur.  Tex att det kan vara betydligt mycket mer vård av kor på en ort och mer vård av smådjur på en ort.  De pratade om skillnader mellan att jobba på klinik och att åka ut till sina kunder osv osv. 
Efter mötet bjöds det på pizza och mingel, supertrevligt och jätteintressant!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar