tisdag 27 september 2016

Plugg plugg plugg

"Botany" lektion
Idag hade vi en praktisk lektion om växtceller.  
Jag tog lite bilder på vad jag såg i mikroskopet som ni kan se ovan.  Jag frågade självklart läraren fört om det är okej att jag fotograferar :)

Resten av dagen kommer gå till plugg av kemi (vi har kemiprov i morgon) och anatomi (vi har anatomiprov nästa vecka).
Och så tänkte jag hinna med att tvätta lite i kväll också. Vi har ingen tvättmaskin i vår "lägenhet" utan vi får springa bort och knacka på hos tjejerna som bor längre bort i korridoren och samsas om den tvättmaskinen. Det känns ju lite olustigt att springa in hos dem och störa dem, men det är tydligen så det gått till tidigare år också.
Än så länge funkar det bra att vara 8 personer som delar på en tvättmaskin, jag tvättar i princip bara varannan vecka så mig stör det inte så mycket.  Det är värre för tex min rumskamrat som tvättar två gånger i veckan. Men skulle det bli besvärligt eller tjafs i framtiden kan man kanske göra ett schema med tvättider eller nått. 

Jaja,  hur som helst...  Nu är min pluggpaus slut, så åter med näsan ner i böckerna.  :)

Plugg inför kemiprovet i morgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar