måndag 19 september 2016

Första "riktiga" skoldagen



Då var dagen här som jag både längtat efter och fruktat för! 
Den första "riktiga" skoldagen...

Dagens lektioner låg så tätt på schemat så vi hade inte ens tid för lunch. 
När man tittar på schemat framöver så ser det ut som att de flesta dagarna denna terminen har samma upplägg. Det gäller alltså att vara noga med att packa med något lätt att äta och som går snabbt att få sig i de små pauserna mellan lektionerna. 

Dagens schema

Vi fick hemuppgifter i Latin (som jag ska göra på biblioteket i morgon), hemuppgifter i Litauiska (som jag gjort idag) och anatomin var i princip obegriplig till en början...  Läraren pratade med monoton låg röst och jag hade svårt att hänga med.
Men efter att ha gått igenom alla anteckningar nu på kvällen och efter att ha skissat lite i mitt block börjar en del saker fastna för mig :)

Självklart "Highlightar" jag det viktigaste på litauiskalektionen!  ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar