torsdag 15 september 2016

Presentation på scen

Idag hade vi vår sista lektion av "introduktionsveckorna" och lektionen bestod av presentation av ett grupparbete som vi blivit ombedda att göra nån vecka tidigare.
Presentationen skulle göras på scen inför ca 50 personer.
Jag var lite nervös innan att jag skulle göra bort mig på något sätt, jag hade ansvar för den första uppgiften i grupparbetet och då föll det naturligt att även jag skulle vara den första att tala och presentera gruppen. Men allt gick bra och efteråt var det till och med en tjej från en annan grupp som gick gram till mig och sa att jag gjorde det jättebra :P Så nu är jag supernöjd ;)

Efter skolan bestämde några av oss att besöka en liten restaurang som ligger i närheten av vårt boende. Restaurangen hade ingen meny på engelska och personalen talade endast några enstaka ord engelska så vi fick chansa och peka på någon rätt på tavlan och hoppas på det bästa.
Besöket var lyckat, maten dröjde inte länge och den smakade riktigt bra. Det bästa av allt var nog priset, jag betalade 3,60 € för min mat+dricka.


Det jag beställde hette - RAMUNE. Samma namn som restaurangen har, så det måste väl vara deras signaturrätt? och kan ju inte bli annat än bra ;) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar