onsdag 12 april 2017

Biofysik och restaurang Soul

Så skönt! 

Nu har jag pratat med läraren i Histologi och fått konstaterat att möjligheten att göra provet nu i veckan är valfri och även om jag väntar till senare så har jag mina två försök kvar. Hon sa också att det inte skulle vara några problem att få det avklarat före sommaren då det redan ligger i planeringen med en "omprovsdag" i histologin den 21 Juni. 
Jag har beslutat att inte göra provet nu.  Jag kommer säkert ångra detta beslut i Maj/Juni,  men jag tror verkligen inte att det är tillräckligt med tid för mig att plugga några dagar till ett så pass svårt prov. 

Fredag är ju ledig dag och i morgon har vi bara litauiskalektion så det är många som flyger hem redan idag och i morgon. 
Själv flyger jag hem på söndag eftersom jag hittat billigast flygresa om jag flyger söndag eller onsdag med wizz air. 

Så innan jag reser tänkte jag hinna med stt montera möblerna som jag köpte för en månad sedan som jag fortfarande inte hunnit få upp och även skriva en labrapport från dagens biofysik om radioaktivitet.

Leonie tycker det är spännande (och skrämmande)  med labbet om radioaktivitet. 


Claire flyger i natt så vi bestämde oss för att "fira" vår ledighet innan hon reser. 
Därför gjorde vi ett besök på en lite finare restaurang (Soul i gamla stan) och lyxade till det med massa god mat och dryck.  

Alkoholfri Frukt-Mojito 

"Confit" Duck leg,  served with layered potato and champignon pie,  fried spinach,  beetroot chips,  dressed with red wine sauce. 

Chocolate cake "Lava cake" , served warm with ice cream and creamy mint sauce 

Det var verkligen Jättegott!  Köttet var så saftigt och mört så det nästan föll av benet av sig själv.  
Hela kalaset gick på 32 € för oss båda...  (Ca 300:-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar