måndag 24 april 2017

Påsklov och Sverige


Eftersom jag valt att flyga med Wizzair,  då det är billigt och praktiskt och de bara flyger onsdagar och söndagar till Sverige så måste jag anpassa mig efter det. 
Detta innebar att jag fick fira påsken i Litauen innan jag åkte till Sverige på söndagen. 
Det fick bli en lite lättare påsklunch med laxrullader och avokado  :)
Och som middagsunderhållning ett avsnitt av tv-serien Veterinärerna. 



På söndagen gick jag upp tidigt.  Min buss mot Vilnius flygplats gick från Statoil utanför Kaunas city och för att ta mig dit tog jag en stadsbuss.  Mitt plan skulle lyfta kl 12.10, men väl på flygplatsen fick jag information om att mitt plan var försenat med två timmar,  så det blev en lång dag. 


Känns lite olustigt att promenera tvärs över flygfältet för att ta sig till planet. 


Men väl hemma i Sverige blev det en lugn vecka och många efterlängtade möten med diverse djur. Det blev även shopping inför min Afrikaresa och en del pluggande.  

Jag var kattvakt åt mina katter under veckan
Som jag har saknat denna killen... 


Bonzo solar på altanen

Bull sover och dreglar lite :)

Försiktiga lilla Zila,  min älskling. 

Mammas kissar...  Bill och Bull


När det blev dags att flyga tillbaka sprang jag på ett par tjejer från övre åren (2:a och 4:e) och vi gjorde sällskap under resan till Kaunas.  Det var ju ett ypperligt tillfälle för mig att lära mig hur man tar sig mellan Vilnius och Kaunas på bästa sätt...  Så de visade vart bussar och tåg går från Vilnius som bara kostar upp till 30:- för enkel resa.  Det var ju mycket bättre än de jag brukar ta som ligger på en hundralapp  :)
Väl i Kaunas tog vi sällskap till en restaurang och satt och prata strunt ett tag innan det var dags att dra sig hemåt. 

Eftersom jag satt vid nödutgången på planet så bad flygvärdinnan mig att lära mig hur man öppnar den... 



Nu är jag tillbaka i min lägenhet i Kaunas igen och jag köpte med mig "lite" färska bär som de stod och sålde utanför Iki mataffär,  5€ för ett kilo jordgubbar och och ett paket blåbär. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar