lördag 18 juni 2016

Antagen till veterinärprogrammet!



Känslorna är blandade! Rädsla, förväntan, längtan, glädje, sorg... Jag vet inte riktigt hur jag känner egentligen.

Men jag ska börja från början...

Att ansöka till veterinärsutbildningen i Sverige har inte varit ett alternativ för mig då de har för höga krav.
Med medelmåttiga betyg, behov av att läsa in 8 ämnen (Kemi A+B, Biologi A+B, Fysik A+B och Matematik C+D) och ett resultat på högskoleprovet som ligger runt medel är det bara glömma att bli antagen till utbildningen i Sverige.

När jag för några månader sedan fick iden att man kan studera utomlands på egen bekostnad föddes hoppet till liv!

Jag slog mig ner vid datorn och började leta information på internet där jag hittade en artikel ang en mässa i Göteborg om utlandsstudier.
På mässan som ägde rum kommande helg och anordnades av Studin.se träffade jag Amalia som inspirerade mig till att söka utbildningen omgående!

Sagt och gjort!

Och nu kan jag med enorm glädje berätta att jag blivit antagen till utbildningen i Kaunas, Litauen!

Jag kommer att förklara i kommande inlägg hur antagningsprocessen har sett ut.

Jag har tvekat på om jag ska berätta och gå ut offentligt med detta pga rädslan att misslyckas och vad andra ska tänka.
Men jag har nu bestämt mig för att strunta i vad andra tänker och tycker!
Jag är medveten om att studierna är tuffa och att det kommer bli tufft, men jag skulle ångra om jag inte ens försökte. Vad har jag att förlora?
Jag ska köra på och kämpa och oavsett om jag lyckas eller inte kommer jag vara stolt att jag vågade ta chansen!

Denna blogg har jag startat för att familj och vänner ska kunna följa min resa men också för att andra ska kunna få en inblick i hur det är att studera till veterinär i ett främmande land!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar