måndag 9 oktober 2017

Ren lycka

Trots många timmar på resande fot,  mycket pluggande och en dyyyyr helg sitter jag här på bussen tillbaka mot Kaunas kl 01.30 på natten med ett leende som inte går att torka bort. 
Jag mår bara så bra! 

Den där lyckokänslan över att ha fått en ny tatuering,  känslan när man vet att man har familj och vänner som tänker på en och bryr sig om en,  känslan när man är på väg någonstans i livet och jobbar mot ett mål.  Det känns inte alls tungt att åka tillbaka mot Kaunas/Litauen och alla prov och uppgifter som väntar.  För nu har jag laddat batterierna och hämtat ny energi! 

Ovan molnen

I vanliga fall brukar jag flyga mellan Vilnius och Skavsta,  med WizzAir och de brukar vara mycket billigare.  Det går också billiga flyg mellan Vilnius och Göteborg.  Nackdelen är att WizzAir bara flyger onsdagar och söndagar.  Det finns så klart andra billiga flyg,  tex AitBaltic,  men eftersom min destination denna resa var Örebro så valde hag att boka flyg som gick till Örebro flygplats. 
Detta kommer jag dock inte göra igen,  det var betydligt dyrare (detta var med SAS)  och Köpenhamns flygplats var ingen favorit då den var överbefolkad och hade få sittplatser,  dålig service på caféet jag besökte, och stressigt att de inte meddelar vilken gate man ska till förrän precis innan boarding (det tar ju ett tag att gå till sin gate).  Väl i Örebro får jag veta att det inte går bussar från flygplatsen utan endast taxi eller hyrbil, dessutom kostade taxiresan skjortan eftersom det var kvällstid. 
Så nej,  det blir nog inte Örebros flygplats i fortsättningen. 

Köpenhamn från ovan

Stoooor flygplats

Rød pølse

Denna korv låg mer i min prisklass om man jämför med maten på bilden nedan som jag beställde på Köpenhamns flygplats.  När jag mellanlandade 4 timmar tänkte jag att det var värt att äta på en restaurang i stället för att köpa snabbmat och äta på stående fot eftersom det var i princip omöjligt att hitta sittplats.  Utanför restaurangen lästa jag på en skylt att en stek kostade 139 danska kronor (176 svenska kronor)  och jag tänkte att det får det vara värt för att få en bekväm sittplats i lugn och ro.  Jag hade uppenbarligen missuppfattat skylten för när notan kom låg den på 385 danska kronor, 500 svenska kronor!
Så på mellanlandningen under tillbakaresan fick det bli två röda korvar på stående fot. 
Aningen dyr middag på flyplatsen 

Tattoo studio,  Elite Artwork
Lyckan över att få en ny tatuering!... 

"Fönsterplats" på flyget mot Vilnius

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar