fredag 6 oktober 2017

Dagarna rullar på

Nu så, har studierna dragit igång med full fart.  Så mina dagar består av föreläsningar, labb,  plugg,  mat och sömn.  

Statistics and biomathematics
 Ibland är det skönt att byta miljö när man pluggar.  Så vissa dagar blir det på café och varma dagar passar jag på att sitta ute. 



Hittade den här sötisen krypa runt på veterinär campus.  


De flesta av våra dagar har långa "hål" i schemat och tyvärr finns det inte många bra ställen att sitta och plugga på skolområdet.  Så caféet som ligger i närheten får duga när det inte är alltför mycket gäster där,  personalen gillar inte riktigt när vi tar upp platser för att plugga och de har ont om bord.  
Maten de har varierar från dag till dag och vissa dagar är det ricktigt god mat,  som kycklingen ni ser ovan. 


Andra dagar går jag hem i håltimmarna och då blir det en standardlunch,  äggröra med varierande tillbehör.  Här blev det tonfiskröra och stekt bacon. 


Här är ett par bilder från histologilabben där vi ägnar timmarna åt att identifiera olika vävnader genom mikroskop. 

Hjärtat sett genom mikroskop 




Vissa dagar funkar det också fint att sitta på innegården på veterinär campus och plugga. 



Det blir en del tidiga mornar och här är en bild på soluppgången i stan,  på väg mot morgonens föreläsning. 


Min lägenhet är ett kaos just nu då de håller på att renovera rummet brevid,  som jag sedan ska få som sovrum.  För några veckor sedan öppnade de väggen mellan rummen och satte plast över hålet,  men även om det håller damm och smuts borta så är ljudet från sågande och svetsande en aning högt för att kunna få ro hemma.  
Jag hoppas de blir klara snart så jag har lättare att fokusera när jag sitter hemma och pluggar. 

Nästa vecka har vi tenta i Histologi,  tenta i statistic/biomathematics och presentation i breeding/production.  Utöver det har vi varje vecka hemuppgifter i Litauiskan som tar upp hemskt mycket tid.  Så nu gäller det att plugga på så jag hinner med allt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar