fredag 20 januari 2017

Första terminen avklarad


Senaste blogginlägget jag gjorde berättade jag att jag skulle med ut och fira födelsedags"barnen" och det blev en mycket lyckad kväll/natt.  Vi gick till en pastarestaurang och där åt och drack vi gott! Vi mötte upp fler från klassen på en annan restaurang senare och några av oss gick ut på krogen efteråt och sedan hem till Elin och Leonie.  Därifrån begav jag mig hemmåt ungefär kl 6.00 på morgonen! Haha,  helt spontant blev det en helnatt...  Men roligt hade vi och det var det värt! 

Byggnaden där vi har vissa lektioner. 

Idag skrev vi vår sista final exam och första terminen är officiellt avklarad! 
Anatomintentan jag skrev förra veckan fick jag svar på här om dagen och jag fick tyvärr inte godkänt på den tentan.  Om jag ska vara ärlig så var jag ganska säker på att jag skulle klara den tentan.  Jag tyckte att det kändes bra under provet,  även om jag vet att jag missade vissa saker. Denna tentan står för 30% av slutbetyget i Anatmin och eftersom tentan blev underkänd så strök dem de 30% helt och jag fick 0 poäng.  
Mina tidigare provresultat kompenserade ändå upp mitt slutbetyg och det betyder att jag har godkänt i betyg i kursen ändå. 
Jag får nu välja hurvida jag vill göra omtenta eller inte. Och om jag bestämmer mig för att göra en omtena (vilket jag tror att jag vill göra)  så blir det på onsdag nästa vecka.  Ca 25% av båda grupperna fick underkänt och därav några som har obligatorisk omtenta. 

Tentan i Latin fick jag godkänt på,  jag fick även ett mail från min litauiska lärare med provresultat  och betyg i Litauiskan och även där är jag godkänd. 

Idag skrev vi tenta i Biologi...  Både Botani och Zoologi och resultatet från dem får jag vänta ett tag till på. 

Men allt som allt så har jag godkänt i alla ämnen under första terminen och jag har inga obligatoriska omtentor att göra under denna veckan så nu ska jag ta det lugnt och slappna av en vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar