söndag 24 juli 2016

Nu börjar det kännas verkligt

Nu börjar det faktiskt känns som på riktigt. Jag har nog inte riktigt insett att jag verkligen ska göra detta förrän nu.

Lägenheten är uppsagt och jag har träffat personen som ska flytta in efter mig.
Flyttstäd ska jag boka i morgon.
Diverse kontrakt och abonnemang är avslutade.
Det ekar i lägenheten eftersom jag sålt av nästan alla möbler jag har.
Katterna har flyttat. :(
Jag har bokat in mina sista tatueringstider före flytten ;)
Jag kan räkna mina arbetsdagar jag har kvar på mina tio fingrar ;)
Bekräftelse från CSN har kommit ang att jag är beviljad studiemedel.
Här om dagen fick jag också en bekräftelse från boendet jag sökt att jag är välkommen!

Jag har bokat flygbiljett för den 22/8 så att jag reser från Landvetter, mellanlandar på Arlanda och flyger vidare till Vilnius där jag sedan tar bussen till Kaunas och jag räknar med att vara framme på eftermiddagen samma dag för att "checka in" :)

Jag funderar på om jag kanske ska växla in lite pengar så att jag har lite kontanter med mig i alla fall, ifall det skulle bli strul med betalkortet så står jag ju helt handfallen.
Undra om det är Euro de har som valuta,? det måste jag kolla upp! :P

Jag har nu spenderat en vecka på landet med vänner och familj, hittat på en massa skoj såsom Gustavsvik äventyrsbad, cyklat dressin, solat, åkt på "vildsvinsafari", plockat bär, fiskat och besökt Boda Borg (ungefär som fångarna på fortet, för de som inte hört talas om Boda Borg... rekommenderar verkligen ett besök dit! Superkul!).

Om några dagar kommer också min far och hans fru på besök, då blir det en liten minisemester till Ullared, Gekås med övernattning på motell! Det ska bli trevligt. :)
Då ska jag se om jag hittar en stor fin resväska att köpa och kanske några sköna leggings och ett stöd till min laptop!

2 kommentarer:

  1. Planerar du inte att återvända? Säger upp lägenheten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej "Anonym" ;)
      I stället för att hyra ut min lägenhet i andra hand, med risk att nått strular osv så känns det som ett bättre alternativ att säga upp den.
      Och om jag vill ha en ny lägenhet i Borås i framtiden så har jag tillräckligt med köpoäng för att få en :)

      Radera