lördag 16 juni 2018

Blev inte riktigt som planerat ...

Ja men bilderna nedan summerar nog ihop Juni månad hyffsat bra :P

Denna terminen har gått ganska bra för mig.  De flesta ämnena har inte varit så krävande eller tuffa,  men jag har kämpat hårt med Biokemin och Mikrobiologin. 
Jag har fått göra två omprov i Biokemin och ett i Mikrobiologin tidigare under terminen och jag var helt säker på att jag skulle få göra omprov på sluttentan i Biokemin. ..
Men jag fick mitt provresultat förra veckan och till min förvåning klarade jag tentan med god marginal!  Och jag fick bättre slutbetyg än jag väntat mig !
Känner mig så otroligt glad och stolt över att jag lyckades ! ! !

Dock. .. gick inte mikrobiologin lika bra .. 
Jag klarade inte sluttentan och måste därför göra omprov nästa vecka .
När jag fick se mitt resultat och insåg att jag saknade 2 poäng (av 40 totalt)  för att klara tentan visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta , jag blev frustrerad och intalade mig själv att jag kunde ha pluggat lite lite till och inte behövt vara i denna situationen. 
Men nu i efterhand tänker jag att det kanske är bra att jag får göra en omtenta , eftersom detta är information vi behöver kunna och komma ihåg och om jag får repetera allt nu igen så är ju chansen större att jag kommer ihåg den i framtiden istället för att bara komma ihåg det tills jag skrivit tentan.  
Så jag får försöka se det som något positivt !


Här är Leonie och jag på café och pluggar inför sluttentan i Mikrobiologi. .. Motivationen på topp som ni ser; )



Och lite mer plugg. . 




Och lite mer plugg. . 



Och mer :P



Även en del biokemi och physiologi plugg ...



En aningen trött tjej dagen före tentan i mikrobiologi. . .
 
De flesta har ju klarat sina tentor och flyger hem nu i helgen. 
Eftersom det är min födelsedag på tisdag så firade vi lite i förskott med god mat och några drinkar . 
Jag fick även en "surprise lunch" efter att vi lämnade universitet och skrivit vår sista tenta!  Underbara människor !




Så nu ligger jag här på soffan,  har precis städat lägenheten (vilket verkligen behövdes , då pluggandet varit en prioritet senaste tiden och jag har ignorerat dammråttorna i hörnen) , ätit "brunch " , handlat och duschat .
Nästa på checklistan blir att boka flygbiljett till Sverige för nästa vecka och ordna med hyresvärden med hyra osv .



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar