lördag 5 maj 2018

Family weekend with pets!

Šeimos savaitgalis su augintiniais!Family weekend with pets!

Det känns som om det alltid är något på gång i denna staden. Är det inte i stadens Arena så är det i centrum eller som nu i helgen vid slottet, Kauno Pilis!

Denna helgen fanns det möjlighet för familjer att komma och hälsa på diverse djur, testa att rida eller kolla på agility och andra hundaktiviteter. De flesta hade med sina egna hundar och det var en mycket trevlig stämning nere vid Slottet!





Lunch med  Freja och Leonie på "Piano Piano" i gamla stan.

Floden Neris, vid Kaunas Slott
Fina dagar som denna passar vi på att plugga utomhus

Jordgubbssmoothie 


På väg hem från Universitetet passerar jag alltid matbutiken IKI och utanför butiken står de ofta och säljer färska bär. Jag kunde inte motstå, utan köpte på mig ett gäng jordgubbar och blåbär.
Senare när jag tar ut jordgubbarna ur min kyl upptäcker jag att de var totalt frysta, eftersom jag råkat lägga dem intill den bakre väggen av kylen. 
Så det fick bli en smoothie i stället för att äta färska jordgubbar med grädde :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar