fredag 27 april 2018

Gårdsbesök "Agronomy"

 Förra fredagen hade vår lärare i Agronomy ordnat så att vi fick komma till en av hennes gårdar och hälsa på!

Mycket lyckad dag där vi fick kela med kossor, hundar och hästar. En del testade att rida för första gången i sitt liv och andra testade att mjölka kor.
En dag i solen och alla var på bra humör!

Träffade på denna bjässen på ca 75 kg!


Mjölkning pågår

Testar mjölken (på egen risk) ;)

Hela gänget samlat

Pavlina testar att rida

Elin tar också en runda

Denna vildingen ville springa av sig först

Jag passar på att njuta av solen




2 kommentarer:

  1. Hej Jeanette! Jag ska söka till veterinärsprogrammet i Kaunas nästa vår och har följt din blogg lite då och då. Jag undrar hur du tycker att man förbereder sig på bästa sätt inför antagningsprovet? Är det värt att läsa upp t.ex fysik och mer matte också i tillägg till biologi och kemi? Tack för en grym blogg! Ha en underbar sommar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Julia!
      Vad roligt att du hittat hit och att du gillar bloggen :)
      Jag skulle nog säga att biologi och kemi räcker om du syftar på antagningsprovet.
      Om du tänker på förberedelser rent generellt för att studera till veterinär så skulle jag säga att all kunskap man samlat på sig tidigare är bra kunskap att ha med sig. Så om du känner att du har energi och tid att plugga nu innan så kan du absolut göra det.
      Men personligen hade jag nog sagt att du bör ta vara på din ledighet och njuta nu innan du börjar plugga, eftersom din vardag i princip bara kommer bestå av studier när du väl börjar.
      Hoppas mitt svar hjälpte lite, men det är svårt att ge generella råd eftersom vi alla är olika har har lätt/svårt för olika saker.
      Ha det bra och hör av dig igen om du har fler frågor!

      Radera