måndag 27 november 2017

Testar litauiska delikatesser

Det är lite lustigt hur det kan vara ibland.  Som jag nämnt har de flesta proven gått mycket bra hittills denna termin, dock har jag alltid varit väldigt nervös före proven och inte alls känt mig redo att göra dem.  Denna veckan hände jag mig bättre än inför något annat prov tidigare men när jag såg resultaten från veckans prov blev jag förvånad över de låga siffrorna.  Jag klrarade dem fortfarande,  men det var inte med stor marginal.  Som sagt,  lustigt hur det kan vara.  


Production lektionen i veckan ägnade vi åt hästar.  Vi tittade bland annat på hur man fyller i ett pass och hur man markerar olika tecken på hästen.  



I fredags gjorde hag ett besök till Mega köpcentrum för att se om min fåtölj var på rea,  vilket den var. :D Så den är nu beställd med gratis hemkörning.

Inne på Mega passerade jag ett ställe där de sålde traditionella litauiska "rätter", massa olika typer av rökt kött.  Jag tänkte att det absolut var värt att testa en av dem och så blev det.  Jag köpte en bit Šoninė.  Den smakade lite som rökt lax fast utan laxsmaken,  så hmm,  den smakade rökt.
Konsistensen av att tugga på fettet var lite underlig,  men det smakade ändå helt okej.





Vi gjorde också ett studiebesök i Vilnius där vi lyssnade på en föreläsare om hur man beräknar med en mängd olika kalkulationer och matrix om breeding.

På onsdag ska vi åka till en kanin-farm, det ska bli mycket intressant att se. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar