tisdag 30 januari 2018

3:e terminen avklarad

Holy s**t! 
Jag klarade av Histologin... Då var även denna terminen avklarad och jag kunde andas ut lite,  åtminstone ett par dagar. 
För ca en vecka efter histologitentan hade vi en tenta i Physiologi,  dock inte en sluttenta så den var inte lika viktig att klara av. Men den kan så klart komma att spela en avgörande roll senare nor slutbetyg sätts. 

Jag bestämde mig för att resa hem till Sverige mellan histologi och physiologitentorna,  det var nämligen en hel vecka. 
Och eftersom jag inte hade lika stor press på mig inför denna tenta kände jag att jag gott kunde ta lite ledigt och när hag väl pluggade var det i annan miljö och med annat sällskap så det kändes skönt med lite variation.  

Nu har det gått ytterligare lite tid och jag klarade av physiologitentan med råge så jag är jätteglad över det!   :)



En vintrig vy från min mors hus utöver sjön.  Är det inte fantastiskt vackert?  
Eken på bilden är planterad i början på 1900-talet av vår släkt som då bode på gården.  Den är nu över 100 år gammal!  (Rätta mig om jag har fel kära mor)  ;)

Plugg på flygplatsen inför physiologin

Mysigt att sitta bredvid min syster och plugga

Vovvarna tackar såklart aldrig nej till lite soffmys. 

Dör söt-döden <3


Lite kvalitetstid med mormor fick jag också :)
Tänk vad tiden kan springa iväg när man fastnar vid ett pussel. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar